اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. بهمن 1394 - 10:11   |   کد مطلب: 16058
پروژه فشار بر شورای نگهبان از مدت ها قبل از انتخابات آغاز شده بود و امروز مشاهده می شود این پروژه از داخل استانداری های استان ها که به عنوان مجری های انتخابات در استان ها هستند پیگیری می‌شود.
ادامه پروژه تخریب و فشار به شورای نگهبان/ فرمان اعتراض به این شورا از استانداری‌ها صادر می‌شود

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از مهم‌ترین استراتژی های عناصر افراطی و اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، ثبت نام نامزد ها به صورت گسترده در انتخابات بود.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این تاکتیک اصلاح طلبان برای در پی داشتن یک رد صلاحیت گسترده بود، چرا که آنها می دانستند شورای نگهبان هرگز تسلیم خواسته های آنها نخواهد شد و فاقدین صلاحیت را تأیید نخواهد کرد.

بعد از ثبت نام فله ای که آمار ها نشان می داد این ثبت نام ها نامزدها برای مجلس شورای اسلامی با افزایش چشمگیری مواجه شده و حتی در برخی از استان ها مانند مازندران و فارس این افزایش به میزان بالای 100 درصد بوده است!

با اعلام نتایج رد صلاحیت شده ها و کسانی که صلاحیت آنها احراز نشده بود، مرحله بعدی پروژه فشار به شورای نگهبان و به حاشیه کشیدن انتخابات از سوی این عناصر کلید خورد؛ به طوری که رسانه های زنجیره‌ای، رسانه های ضد نظام و معاند به همراهی بسیاری از معترضین به این نتیجه پرداخته و حتی بسیاری از استانداران و فرمانداران در استان‌ها نیز ضمن توهین و افترا به شورای نگهبان عملکرد این شورا را برای صیانت و  اجرای قانون انتخابات زیر سوال بردند.

استاندار فارس: شورای نگهبان پاسخ سوالات من را بدهد!

محمدعلی افشانی، استاندار فارس در راستای پروژه فشار به شورای نگهبان بعد از انتشار اسامی کاندیداها گفت: امروز در مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم که رقیب، حذف و رقابت باقی‌مانده اما امید است با تدابیر بزرگان کشور به جایی برسیم که رقابت با رقیب باشد.

افشانی با طرح این سئوال که آیا می‌توان پذیرفت که فردی در جامعه اسلامی و نظام اسلامی زندگی کند و پس از 37 سال از انقلاب احساس کند که می‌تواند به مردم جمهوری اسلامی خدمت کند اما وی را به دلیل التزام نداشتن به نظام رد صلاحیت کنند؟ گفت: از شورای نگهبان می‌خواهم به این سئوال من پاسخ دهند.

 

دعوت استاندار گلستان برای اعتراض به شورای نگهبان

از طرف دیگر حسن صادقلو استاندار گلستان طی خبری بعد از اعلام اسامی رد صلاحیتها توسط شورای نگهبان ضمن ابراز تعجب از کثرت کاندیداهای رد یا عدم احراز صلاحیت شده گفت: از طریق مجاری قانونی، با جدیت در راستای استیفای حقوق کاندیداها اقدام و پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

صادقلو در ادامه اضافه کرد:  در موضوع رد صلاحیت کاندیداها، ضمن اینکه موارد به مجاری قانونی از جمله وزارت کشور منعکس شده است، پیگیری های لازم در سطح استانی و ملی درحال انجام است.

 

استاندار خوزستان: هیچکس حق ندارد تعیین کنند چه کسی به مجلس برود

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان هم با اظهارات عجیب درباره انتخابات و نحوه رد و تأیید صلاحیت‌ها گفت: نه هیات های اجرایی و نه هیات های نظارت، هیچکدام حق ندارند تعیین کنند چه کسی به مجلس برود؛ نه ما می‌توانیم همه داوطلبان را تأیید کنیم و نه آن‌ها می‌توانند همه را ردصلاحیت کنند.

مقتدایی بدون توجه به نقش قانونی شورای نگهبان، به تحریک فرماندارن پرداخته و می‌گوید: وظیفه فرمانداران است که نسبت به تصمیم های غیرمنطقی و نامزدهایی که بی جهت احراز صلاحیت نمی‌شوند، اعتراض کنند، زیرا این مساله هیچ فرقی با تقلب در صندوق های رأی گیری ندارد.

استاندار خوزستان با استفاده از ادبیات فتنه 88 و بیان اینکه هیچ‌کس حق مهندسی انتخابات را ندارد، گفت: رد صلاحیت بی‌جهت و غیرمنطقی داوطلبان انتخابات، فرقی با تقلب در صندوق‌های رای‌گیری ندارد.

 

استاندار هرمزگان: رد صلاحیت ها به صلاح کشور نیست

جاسم جادری استاندارهرمزگان منطقه خلیج فارس، تصریح کرد: اگرچه امیدواریم که این نوع برخورد سلیقه ای درمشارکت مردم تاثیرگذار نباشد اما باید درنظر گرفت شرط انتخابات پرشور ایجاد فضای رقابتی و حضورکاندیداها با سلیقه های مختلف ازجناح های مختلف  است تا مردم به عنوان تصمیم گیرنهایی آنچه را به صلاح می دانند برگزینند.

 استاندارهرمزگان خاطرنشان کرد: تندی تصمیم رد صلاحیت گسترده به صلاح کشور نیست و با شعارمشارکت حداکثری همخوانی ندارد .

جادری با تاکید براینکه این روند بیانگر تحمیل یک تفکرمردم است، اظهار امیداوری کرد: متولیان امر در هیات های نظارت و شورای نگهبان با تجدید نظردراین مسیر، زمینه حضور کاندیداها با سلیقه های مختلف را فراهم کنند تا شاهد وحدت ملی و انتخابات پرشور و رقابتی باشیم.

پروژه فشار بر شورای نگهبان از مدت ها قبل از انتخابات آغاز شده بود و امروز مشاهده می شود این پروژه از داخل استانداری های استان ها که به عنوان مجری های انتخابات در استان ها هستند پیگیری می‌شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان