اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. بهمن 1394 - 12:37   |   کد مطلب: 16466
مشاور وزیر امور خارجه در دولت اصلاحات گفت: اقدامات کرباسچی در زمانی که شهردار تهران بود، جنبه های منفی زیادی داشت و از سوی دیگر، علایق کرباسچی برای تقویت بنیه اقتصادی برخی جریانات سیاسی قابل تامل بود
اقدامات کرباسچی جنبه های منفی زیادی داشت/ جامعه ما نیروهای جوان، خلاق و مخلص زیادی برای عرضه کردن به جای مفسدان اقتصادی دارد

به گزارش صبح الوند به نقل از “شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان”؛ با توجه به نزدیکی انتخابات پیش رو، لیست اصلاح طلبان برای مجلس دوره دهم توسط غلامحسین کرباسچی منتشر شد این در حالی است که پرونده این شخص به عنوان یکی از مفسدان اقتصادی و بنیانگذار فساد اقتصادی انقلاب همچنان مفتوح است. اینکه اصلاحات امروز دست به دامن مرد هزارچهره ای شده که در خاستگاه بستر کارگزاران پرورش یافته است، جای سوال دارد. از سوی دیگر هاشمی رفسنجانی در اظهاراتی قابل تامل در حمایت از کرباسچی اذعان داشت: «این‌قدر بحث از اختلاس و دزدی نکنید و روحیه مردم را خراب نکنید. وقتی‌که ما یک سدی را می‌سازیم و مثلاً ده میلیارد خرج می‌کنیم، ممکن است از قبل آن، پانصد میلیون هم اختلاس شود، اما این سد برای کشور می‌ماند و هیچ‌کس نمی‌تواند از این سد اختلاس یا دزدی کند.» این طرز تفکر در کشور جمهوری اسلامی ایران که بر اساس قوانین الهی پایه گذاری شده است جای بررسی بیشتر دارد.

صباح زنگنه مشاور وزیر امور خارجه در دولت اصلاحات در واکنش به این نوع عقیده در گفتگو با “آرمان کرمان” ضمن محکوم کردن این طرز تفکر گفت: طبعا این طرز تفکر درست و قابل اعتماد نیست؛ کشور ما باید مبتنی بر مبانی انسانی و اسلامی با ریشه های فساد مبارزه کند.

وی با بیان اینکه فسادهای اقتصادی مطرح شده برای کرباسچی را بررسی نکرده ام؛ اذعان داشت: اقدامات این شخص در زمانی که شهردار تهران بود، جنبه های منفی زیادی داشت و از سوی دیگر، علایق کرباسچی برای تقویت بنیه اقتصادی برخی جریانات سیاسی قابل تامل بود و مسائل این چنینی منجر به محاکمه و صدور احکام نسبت به کرباسچی شد.

زنگنه خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما نیروهای جوان تازه نفس، خلاق و مخلص زیادی برای عرضه کردن دارد و در دوره های مختلف افراد با برجستگی ها و خلاقیت های متفاوتی وجود دارند که می توان از آنها در نظام به جای مفسدان اقتصادی استفاده کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان