اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. بهمن 1394 - 14:40   |   کد مطلب: 16515
نامزد مجلس خبرگان رهبری در همدان گفت: آمریکا همان آمریکای 37 سال پیش هست و اگر در مسئله برجام، اموال غصب شده خودمان را به ما بازگرداند در عوض در کاهش قیمت نفت جبران کرد.
برجام، اموال غصب شده را بازگرداند اما در کاهش قیمت نفت جبران کرد/ کاندیدایی که معتقد به ایستادن در برابر آمریکا نباشد به ضرر نظام کار می‌کند

به گزارش صبح الوند به نقل از نافع، آیت‌ا... سید مصطفی موسوی‌اصفهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آنکه یکی از برنامه های ستاد تبلیغاتی ایشان تشکیل میثاق نامه اخلاقی در 9 بند می باشد گفت: به امید خدا سعی داریم یک ستاد انتخاباتی صد در صد اسلامی نه در حرف بلکه  در مقام عمل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تخریب یک کاندیدا برخلاف اخلاق اسلامی است  و تقاضای ما این است،  کسانی که  تمایل به همکاری د ر ستاد دارند عملا نباید تخریب داشته باشند و بابد غیبت افراد را حرام بدانند.

آیت‌ا... موسوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که  آراء مردم را حق الناس می دانند گفت: ما باید نکات مثبت و قابل تذکر کاندیدای خودمان را مطرح کنیم ولی درصدد نباشیم کسی دیگر را تخریب کنیم.

وی بصیرت افزایی را غیر از غیبت است دانست و گفت: در انعکاس خبری بصیرت افزایی غیر از غیبت افراد است یعنی در عین حال اینکه نباید غیبت کنیم باید بصیرت افزایی داشته باشیم و مرز بین غیبت و ایجاد بصیرت قابل تفکیک است.

مدیر حوزه علمیه همدان ادامه داد: به عنوان مثال، هم اکنون در جامعه ما دو تا طرز تفکر است که یکی آمریکا ستیزی و دیگری کوتاه آمدن در برابر آمریکا است، حال اگر کاندیدایی که ممکن است محجبه، نماز خوان و عمامه به سر باشد ولی معتقد به ایستادن در مقابل آمریکا نباشد به مجلس راه یابد به ضرر ما است.

آیت ا... موسوی تصریح کرد: در این زمینه خبرنگارها باید طرز تفکر افراد را به مردم معرفی کنند البته نه آنکه تهمت بزنیم بلکه با دلیل و استدلال مواضع آن کاندید را تبیین کنیم.

این نامزد مجلس خبرگان رهبری افزود: عمده تفاوت ما کاندیداها در طرز تفکر سیاسی  است، پس طرز تفکر کاندیداها باید در اذهان عمومی منعکس شود چرا که هر چه ما کوتاه بیاییم به ضرر ما است.

آیت‌ا... موسوی گفت: به عنوان مثال در مسئله برجام آمریکا آنقدر گستاخی کرد که در خواست نظارت بر مسائل نظامی را داد اگر ما در مسئله آمریکا ستیزی کنار بیاییم فردا مسائلی دیگر همچون حقوق بشر، بی حجابی زنان و... را مطرح می کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: آمریکا همان آمریکای 37 سال پیش هست و اگر در مسئله برجام اموال غصب شده خودمان را به ما بازگرداند در عوض در قیمت نفت جبران کرد.

مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: پس باید بصیرت افزایی و تبین طرز فکر کاندیداها صورت گیرد چرا که اگر این افراد نفوذ یابند، قدم به قدم معلوم نیست انقلاب را به کجاها ببرند .

آیت‌ا... موسوی در خصوص اهمیت سن د ر مجلس خبرگان گفت: جوانی و پیری در مجلس خبرگان رهبری مطرح نیست  بلکه شرایط علمی مهم است و افرادباید اجتهاد داشته باشند و لذا وقتی شخصی به درجه اجتهاد می رسد باید وفادار، عادل و ... باشد ولی ممکن است افرادی  که سن بالاتر دارند در بین مردم شناخته شده تر باشند.

 

دو سوم ترکیب قبلی خبرگان باقی خواهد ماند

آیت‌ا... موسوی در خصوص ترکیب بندی مجلس خبرگان آینده گفت: پیش بینی بنده در مورد مجلس خبرگان این است که دو سوم از خبرگان قبلی که در رای گیری  به ریاست آیت الله یزدی رای دادند خواهند بود و در یک سوم آن تردید است که یا انتخاب می شوند و یا خواه نا خواه افراد جدیدی جایگزین آنان می شود.

مدیر حوزه علمیه همدان  بسیاری از افراد انتخاب شده در شورای نگهبان فعلی را مورد تایید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: درمورد عملکردشورای نگهبان باید دید از چه افرادی تشکیل شده اند سپس در درمورد عملکردآنان قضاوت کرد.

این نامزد خبرگان رهبری شورای نگهبان را بسیار مظلوم دانست و گفت: ای کاش یک چارچوپ خاصی در تعداد ثبت نام کنندگان بود تا افراد به صورت فله ای ثبت نام نمی کردند و سپس بگویند شورای نگهبان فله ای رد می کند.

آیت ا... موسوی به خبرنگاران گفت: در انعکاس خبر منبع خبر را ریشه یابی کنید و صحت آن را بدانید وسپس منتشر دهید تا بتوانید بصیرت افزایی و جلوگیری از شایعه پراکنی داشته باشید.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان