اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. اسفند 1394 - 10:21   |   کد مطلب: 16600
استاندار همدان گفت: مشارکت حداکثري مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي مهمترين رويکرد است که پيگيري مي شود.
مهمترین رویکرد نظام، مشارکت حداکثري مردم در انتخابات است

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نيکبخت در نشست با فعالان اقتصادي استان همدان ضمن قدرداني از حضور پر شور مردم در راهپيمايي 22 بهمن ماه اظهار داشت: انتظار مي رود صحنه پرشور حضور حداکثري مردم در راهپيمايي 22 بهمن ماه نيز در انتخابات هفتم اسفند نيز تکرار شود.

وي گفت: مجلس نقش بسيار بالايي در حوزه اقتصادي و اشتغال دارد و بنابراين مردم و سرمايه گذاران بايد افراد شايسته را انتخاب کنند.

نیکبخت اظهار کرد: هر فردي که انتخاب مردم باشد و نام او از صندوق آرا بيرون بيايد براي همه مسئولان قابل احترام بوده و تنها حضور پرشور مردم مهم است.

وی افزود: حمايت مردم در به نتيجه رسيدن برجام بسيار حائز اهميت است و حضور و مقاومت مردم در مقابل مشکلات و تهديدها باعث شده که غرب به پاي ميز مذاکره بيايد.

استاندار همدان گفت: طي هشت سال گذشته تحريم ها شدت گرفت و قطعنامه هاي بسياري عليه کشور تصويب شد اما با مقاومت ملت، تدابير مقام معظم رهبري و اقدامات دولت قطعنامه ها باطل شد.

وی اظهار کرد: در اين فاصله فعالان اقتصادي متضرر شدند اما خوشبختانه با گذشت يک ماه از مذاکرات نخستين ارتباطات بانکي انجام شد.

نيکبخت با بيان اينکه در حوزه شناخت مشکلات توليد همگام با فعالان بخش خصوصي بايد حرکت کرد افزود: ماليات مهمترين مبحث در هر کشوري است و همه موظف به پرداخت آن هستند اما بايد بدون ايجاد نارضايتي باشد.

وي با اشاره به اينکه سقف ماليات استان 600 ميليارد ريال کاهش يافته است گفت: در سال 95 نه تنها ماليات افزايش داده نمي شود بلکه کاهش خواهد يافت.

استاندار همدان با بيان اينکه مديران و بدنه کارشناسي ادارات بايد همگام با فعالان اقتصادي گام بردارند اظهارکرد: اداره کل امور مالياتي همراه با توليدکنندگان است.

وی با بيان اينکه گمرک کاملا در خدمت فعالان اقتصادي است، افزود: بايد ميزان صادرات همدان از ساير استان ها را به گمرک همدان انتقال دهيم زيرا ظرفيت لازم را براي صادرات دارد.

نیکبخت گفت: 18 واحد در آبان 92، با بيش از 50 درصد ظرفيت کار مي کردند و از يک هزار و 500 واحد توليدي، 600 واحد تعطيل بودند و 25 هزار نفر بيکار به دليل اين تعطيلي ها به وجود آمده بود.

وی اظهار کرد: ابتداي سال 93، 21 هزار شغل ايجاد شد و پنج هزار شغل منفي باقي مانده بود اما اگر تحريم ها ادامه پيدا مي کرد، واحدهاي توليدي فعال نيز به مرور تعطيل مي شدند.

استاندار همدان با تاکيد بر اينکه بخش دولتي در حال خروج از فعاليت هاي اقتصادي است، افزود: 84 درصد از اشتغال کشور را بخش خصوصي اداره مي کند و 16 درصد آن بر عهده بخش دولتي و عمومي است.

وي با بيان اينکه اين آمار نيز راضي کننده نيست، گفت: صددرصد اشتغال بايد توسط بخش خصوصي و تعاوني ايجاد و مديريت شود.

نیکبخت با اشاره به اينکه اقتصاد مقاومتي به تقويت داخلي و استفاده از تکنولوژي خارجي و سرمايه گذاري خارجي تأکيد دارد، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر در همدان سرمايه گذار را به چشم يک ناجي نگاه مي کنند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان