اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. اسفند 1394 - 21:30   |   کد مطلب: 16712
کاندیدای اصولگرای مجلس دهم حد متوسط درآمد یک خانواده همدانی را کمتر از حد متوسط کشوری دانست و بیان کرد: این مشکل به تحریم‌ها و مسائل خارجی مربوط نیست.
متاسفانه درآمد یک خانواده همدانی ‌کمتر از ‌متوسط کشوری است/ باید به مطالبات روزمره جوان توجه شود

به گزارش صبح الوند، سید‌ محمد‌کاظم حجازی، با حضور در دفتر خبرگزاری فارسهمدان ‌در پاسخ به سئوالی در خصوص طرح‌ها و برنامه‌ها برای تحقق جدی اقتصاد مقاومتی ‌بیان کرد: در حوزه کلان نظام این موضوع به عهده دولتمردان با ارائه به مجلس است و مجلس نیز در جهت تصویب آن گام برمی‌دارد، هرچند نمایندگان نیز باید در ارائه طرح‎هایی در این خصوص قوی وارد عرصه شوند.

وی با بیان اینکه اگر دولتی در انجام کار‌ها کند باشد و نتواند لوایح لازم را ارائه دهد ابتکار نماینده در ارائه طرح برای مطالبه اجتماعی ضروری است افزود: وقتی نمایندگان نقش قانونگذاری را جامه عمل بپوشانند کاستی‌های حوزه اجرایی به سرانجام می‌رسد.

وی ادامه داد: تاکنون نگاه منطبق با این موضوع نداشتیم و ناخودآگاه دست به سوی افرادی دراز کردیم که در اولویت، منافع خود را دنبال می‌کنند و اصلاح این رویه با تحقق اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است.

*در مجلس هشتم دنبال تأمین زیرساخت‌های استان بودم

حجازی با اشاره به برداشتن گام‌هایی در مجلس هشتم در بحث زیر‌ساخت‌ها و در برش استانی بیان کرد: با تعریف فعالیت‌های اقتصادی از جمله کشاورزی، گردشگری، صنعت، تجارت و کسب و کار به دلیل تکثر مشاغل استان و با ارتقای مدل فعالیت آنها سفره مردم متمایز از اکنون خواهد شد.

وی در پاسخ به نظارت ضعیف نمایندگان در بخش‌های مختلف گفت: نماینده نقش نظارت فردی ندارد بلکه نقش او از شئون تعریف شده مجلس است.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که نمایندگان اطلاعات لازم را نداشته باشند ایفای چنین نقشی امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار کرد: نماینده با دغدغه‌ای جز دغدغه‌های مسئولیتی نمی‌تواند عملکرد و اشرافیت به دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

حجازی خواستار حساسیت نسبت به عملکرد مسئولان استانی شد و تصریح کرد: در برش استانی گاه مشاهده می‌شود نمایندگان پس از وقوع اتفاقات متوجه خسران می‌شوند که جای جبران نیست.

وی از جمله این موارد را بحث مالیاتی در استان دانست که مالیات‌دهندگان مجبور شدند دو برابر حد متوسط سایر استان‌ها مالیات پرداخت کنند، در صورتی که نماینده‎ها با ورود به موقع خود می‎توانستند مانع از این وضعیت شوند.

این کاندیدای مجلس دهم یادآور شد: حوزه نمایندگی وجه وسیعی دارد که در میان مردم، خبرگان و صاحب‌نظران بودن می‌تواند نماینده را موفق‌تر کند.

حجازی خاطر نشان کرد: اگر نماینده‌ای منتسبین خود را در مسئولیت‌ها وارد کند به شایستگان جامعه جفا کرده و باید مراقبت داشته باشد که متولیان کارآمد را نصب کند تا پویایی را در حوزه فعالیت‌ها مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: اگر فعالیت‌های مدیران پس از انتصاب‌، مطابق با انتظارات نبود، نمایندگان باید این موضوع را در سطوح ملی و استانی پیگیری کنند.

* هر کاری که نقش اصلی نماینده را تحت‌‌الشعاع قرار دهد جفا در حق ملت است

وی با تأکید بر اینکه هر کاری که نقش اصلی نماینده را تحت‌‌الشعاع قرار دهد جفا در حق ملت است، اظهار کرد: نماینده منتخب نماینده قریب به 80 میلیون نفر است که باید وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وی با بیان اینکه حوزه رسانه‌های استان در اصلاح رویه استفاده تبلیغاتی برخی افراد از فعالیت‌ها می‌توانند نقش مهمی داشته باشند، تصریح کرد: مطالبات کلان باید در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

*مهمترین مشکل شهرستان همدان وضعیت اقتصادی است

حجازی مهمترین مورد ابتلای شهرستان همدان را وضعیت اقتصادی دانست و ادامه داد: امروز شاید به نظر می‌رسد وضعیت اقتصادی با تغییر روند در عملکرد مدیران قابل اصلاح است.

وی حد متوسط درآمد یک خانواده همدانی را کمتر از حد متوسط کشوری دانست و بیان کرد: این مشکل به تحریم‌ها و مسائل خارجی مربوط نیست و به عدم توجه به آمایش سرزمینی برمی‌گردد.

این کاندیدای مجلس دهم نگرش اصولگرایی را گام برداشتن در پی مطالبات رهبری مطرح کرد و یادآور شد: ممکن است تشکل‌های سیاسی اصولگرا در قالب این نگرش به دنبال سامان دادن حرکت‌هایی باشند.

*مطالبات جوانان به قانون تبدیل شود

حجازی عنوان کرد: مهمترین ویژگی جوانان آرمان‎خواهی است که می‌توانند با این ویژگی تحرک متفاوت در حوزه اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: اگر بتوانیم آرمان‎خواهی جوانان را در جهت پیشرفت جامعه داشته باشیم شاهد رویش در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیر یا زود در عرصه‎های مختلف مدیریت به دست جوانان خواهد افتاد تصریح کرد: با شکل دادن تفکر این افراد ادامه مسیر انقلاب بیمه خواهد شد.

وی افزود: با عدم تقابل با جوانان باید سعی کنیم جهت تفکرات آنان را به سمت ثبات و استحکام نظام سوق دهیم.

حجازی یادآور شد: باید به مطالبات روزمره جوانان توجه شود چراکه جوانان معتقدند انتظارات و نیازهای او باید در دستور کار مدیران باشد و با توجه مدیران به این مهم در آینده، نظام جمهوری اسلامی می‌تواند با تکیه بر جوانان به الگویی در جهان تبدیل شود.

این کاندیدای اصولگرای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر مطالبات حوزه جوانان را به قانون تبدیل کنیم، این مطالبات با تغییر‌ مدیران، تغییر نخواهد کرد و انتظارات عملی و سهل‌الوصول خواهد بود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان