اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. اسفند 1394 - 21:48   |   کد مطلب: 16714
کاندیدای مجلس خبرگان در استان همدان با بیان اینکه من با جریان هاشمی مرتبط نیستم و با خود هاشمی هیچ ارتباطی ندارم، گفت: اصلاح‎طلبان وظیفه دارند از ما حمایت کنند.
هیچ ارتباطی با جریان هاشمی ندارم / شعار اصولگرایی و اصلاح‌طلبی توخالی است

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله غیاث‎الدین طه‎محمدی با بیان اینکه نباید آبروی کسی به اسم انتقاد برده شود، اظهار کرد: اسلام سعی کرده آبروی انسان‌ها در جامعه محفوظ شود.

وی با تأکید بر اینکه حق نداریم آبروی کسی را به اسم انتقاد ببریم، افزود: باید به مردم دین و تقوا داد، نه اینکه با اسم اصول‌گرایی و اصلاح‎طلبی باعث بردن آبروی کسی شد.

کاندیدای مجلس خبرگان در استان همدان با اشاره به اینکه شعار اصولگرایی و اصلاح‌طلبی توخالی است، بیان کرد: کسی که دین و تقوا داشته و از نظر تعهد دینی قوی باشد کمتر مرتکب گناه می‌شود اما برای فرد ضعیف ارتکاب گناه، آسان است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه خبرگان نظارت بر عملکرد رهبری و در انتخاب رهبر است، ادامه داد: مجلس خبرگان اجرایی نیست و فقط باید نظارت داشته باشد.

طه‎محمدی در خصوص لیست ارائه‌ شده از سوی انگلیس نیز بیان کرد: انگلیسی‎ها از آمریکایی‎ها در نفاق‌افکنی جلوتر هستند؛ به انگلیسی‌ها ربطی ندارد که به چه کسی رأی بدهیم، این شیطنت و فتنه‎افکنی است.

وی با بیان اینکه مردم ایران عاقل‎تر از این هستند که بخواهند به آتش‌افروزی انگلیسی‎ها توجه کنند، ادامه داد: انگلیس می‎گوید به حضرات آیات مصباح، جنتی و یزدی رأی ندهید که این موضوع در واقع نشان‎دهنده تعهد این سه نفر به اصولی‎ترین اصل نظام جمهوری اسلامی است.

کاندیدای مجلس خبرگان در استان همدان با بیان اینکه به حرف انگلیس نباید اعتماد کرد، افزود: انگلیس کوچک‎تر از آن است که بخواهیم نسبت به اظهارات آن تبری بجوییم، اما در صورتی که فردی احساس کرد این موضوع در اذهان عمومی اثر منفی دارد باید تبری بجوید.

وی با تأکید بر اینکه انگلیسی‎ها هیزم‎کش هستند، بیان کرد: اکنون انگلیسی‎ها از حضور حضرات آیات مصباح، جنتی و یزدی می‌سوزند چون قاطعیت این سه بزرگوار را دیده‌اند.

طه‎محمدی در خصوص حمایت اصلاح‎طلبان از خود به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان بیان کرد: اصلاح‎طلبان وظیفه دارند از ما حمایت کنند.

وی افزود: جرم اصلاح‌طلبان چیست، آنها هم ایرانی، مسلمان، شیعه اهل بیت (ع) هستند و در راه نظام و ولایت فقیه شهید و اسیر داده‎اند.

این کاندیدای مجلس خبرگان در استان همدان با تأکید بر اینکه اصلاح‎طلبی و اصول‌گرایی سلیقه است و نمی‎توان اصلاح‎طلبی را از بدنه جامعه قیچی کرد و کنار گذاشت، افزود: به اندازه‎ای مراعات کرده‎ام که یک بار در خطبه‎های نماز جمعه از چپ و راست و اصلاح‎طلبی و اصولگرایی سخن نگفته‎ام.

وی با بیان اینکه معیار، اصول‎گرایی و اصلاح‎طلبی نیست بلکه چیزی است که قرآن می‌گوید، افزود: هر کس بیشتر پایبند به دین خدا باشد بهتر است.

طه‎محمدی با اشاره به اینکه اصلاح‎طلبان باید در جریان انتخابات حضور داشته باشند و افراد می‎توانند به کسی که دوست دارند رأی دهند، ادامه داد: برای قرار گرفتن اسم بنده در ائتلاف اصلاح‎طلبان با من هماهنگ نکرده‎اند، چراکه خود ائتلاف از دور عرصه و نامزدها را می‎بینند، بررسی می‎کنند و تشخیص می‎دهند که چه کسی معتدل‎تر است و همه جوانب را رعایت می‎کند سپس آن فرد را انتخاب می‎کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه نماینده رهبر در استان است که تعادل را حفظ کند، افزود: بنا نیست نماینده رهبری اسیر احساسات تند و غیرعاقلانه چهار نفر شود.

این کاندیدای مجلس خبرگان در استان همدان با اشاره به اینکه اداره کشور عقل، تدبیر، مدیریت، گذشت و ... می‎خواهد، بیان کرد: اول استانی که در برابر فتنه 88 موضع گرفت استان همدان بود به طوری که در روز 7 دی فتنه را محکوم کردیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه طرح شورای رهبری بنیاد و اساس ندارد، افزود: با جریان هاشمی مرتبط نیستم و با خود هاشمی نیز هیچ ارتباطی ندارم، وی هر وقت مجلس خبرگان برگزار می‌شود یک ساعت اول جلسه را حضور دارد و بعد می‌رود.

طه‎محمدی در ادامه با بیان اینکه برخی کارها در برخی میدان‌ها نیاز نیست به نیروی جوان سپرده شود، افزود: مجلس خبرگان میدان کشتی گرفتن نیست که صرفاً جوان وارد آن شود، چراکه افراد باتجربه بهتر می‎توانند تصمیم‎گیری کنند.

این کاندیدای مجلس خبرگان ادامه داد: موضوع انتخاب نماینده خوب شامل هر دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی می‎شود و دین مقدس اسلام نیز شایسته‌سالاری را مد نظر دارد.

وی افزود: ترازوی افراد دارای عقلانیت بیشتر، علمیت بیشتر، تدین و تعهد در برابر شهید و ولایت فقیه در عرصه انتخابات سنگین‎تر است.

طه‎محمدی با بیان اینکه اگر فرد لایق و توانمندتر را رها کرده و به فردی با درجه پایین‌تر رأی داده شود خیانت شده است، اظهار کرد: اگر کسی از من عالم‌تر، عاقل‌تر، توانمندتر و متعهدتر باشد، این مسئولیت را تقدیم او می‌کنم و دست و پای او را نیز می‌بوسم.

وی با بیان اینکه برخی معیارها را زمین گذاشته و در تلاش هستند کسی با معیارهای کمتر را با جادو بالا ببرند، در ادامه در خصوص تخریب کاندیداها بیان کرد: اگر مسئولان مرتبط با انتخابات دیدند فردی برای بالا رفتن خود، دیگران را تخریب می‎کند، باید جلوی این کار گرفته شود.

این کاندیدای مجلس خبرگان با اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری که انتخابات حق‎الناس است بر جلوگیری از تخریب کاندیداها تأکید کرد.

وی در خصوص انتشار عکس برخی کاندیداها با شهدای مدافع حرم در زمان تبلیغات انتخاباتی، بیان کرد: فکر نمی‎کنم انتشار عکس کاندیدا در کنار شهدا مشکلی داشته باشد، انتشار عکس کاندیداها با شهدای حرم اشکال ندارد اما باید رعایت شود.

طه‎محمدی بیان کرد: عده‌ای از سر نظرتنگی ممکن است بگوید فلانی به خاطر عکس سردار همدانی دو رأی به تعداد آرایش اضافه شده است، این افراد دل درد دارند و باید به دکتر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه برای دو تا رأی بیشتر نباید جامعه را به سمت بدبینی و کینه‎توزی ببریم، افزود: برای من یک رأی و 100 میلیون رأی تفاوتی نمی‎کند اما کسی که برای رأی آوردن مردم را دچار تشتت، بددلی و کینه‌توزی می‌کند اگر رأی هم بیاورد آن صندلی غصبی است.

این کاندیدای مجلس خبرگان با بیان اینکه به ستاد سه کاندیدای دیگر مجلس خبرگان در استان سر زدم، ادامه داد: در روز 22 بهمن هر سه رقیب میهمان من بودند اما عیب انتخابات این است که کاسه داغ‎تر از آش می‎شود و اگر نامزد انتخاباتی ناسزا نگوید طرفداران او این کار را انجام می‎دهند.

وی با بیان اینکه کسانی که رأی می‎آوردند یک تکلیف و امانت روی دوش آنهاست، بیان کرد: آنها از یک طرف امانت‌دار خدا و از طرفی دیگر امانت‌دار مردم هستند، پس اگر به وظیفه شرعی خود عمل نکنند خیانت کرده‎اند.

طه‎محمدی در پایان خطاب به خبرنگاران تأکید کرد: شما خبرنگاران و رسانه‎ها تا جایی که نفس می‌رسد ذهن مردم را پاک کنید.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان