اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. اسفند 1394 - 15:10   |   کد مطلب: 16769
کلیه شعب ثبت‌نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند.
اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور/در حال بروزرسانی

به گزارش صبح الوند ستاد انتخابات وزارت کشور، متن اطلاعیه های ستاد انتخابات بدین شرح است:

طبق اطلاعیه شماره 14 ستاد انتخابات کشور کلیه شعب ثبت‌نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت 8 آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره(14)

نظر به آغاز اخذ رأی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند که طبق گزارش دریافتی از تمامی ستادهای انتخابات استانها و شهرستانها ، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می باشند.

مورد عمل قرار دادن دستور العمل‌های فوری ستاد از طریق صدا و سیما

 

طبق اطلاعیه شماره 15 ستاد انتخابات کشور اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی حتماً در شعبه اخذ رأی در تمام طول مدت اخذ رأی یک دستگاه رادیو را روشن نگهدارند تا دستور العمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌شود مورد عمل قرار دهند.

متن اطلاعیه شماره 15 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل است:

به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی تأکید شود که حتماً در شعبه اخذ رأی در تمام طول مدت اخذ رأی یک دستگاه رادیو را روشن نگهدارند تا دستورالعمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد، مورد عمل قرار دهند.

ضمناً این اطلاعیه‌ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد.

امحای هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها در شعب اخذ رأی

همچنین ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 16 خود اعلام کرد هرگونه آثار تبلیغاتی در شعب اخذ رأی از نامزدهای انتخاباتی باید امحا شود.

وزارت کشور در اطلاعیه شماره 16 خود عنوان کرد به اطلاع اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رأی می‌رساند کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد. لذا در صورت مشاهده لازم است به طور حتم امحا شود.

همچنین اگر در طول زمان رأی‌گیری آثار تبلیغاتی از رأی‌دهندگان در شعبه باقی بماند آنها را نیز امحا کنند.

 

امکان اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه 

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 17، اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار را فقط با ارائه شناسنامه توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر عنوان کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند که اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه شناسنامه رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز شناسنامه قابل قبول نمی‌باشد.

 

ضمناً از کلیه رأی دهندگان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل درامر رأی گیری کارت یا شماره ملی خود را حتماً همراه داشته باشند.

 

نام نامزد مورد نظر حتما در برگ مربوط به همان انتخابات درج شود 

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ شماره 18 اعلام کرد که اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای حوزه‌های انتخابیه توصیه می‌شود اولا به رای دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتما در برگ مربوط به همان انتخابات درج نمایند.

متن اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت‌نام و اخذ رای حوزه‌های انتخابیه می‌رساند که با توجه به اینکه دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را همزمان برگزار می‌نمایند، توصیه می‌شود اولاً به رای دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتما در برگ مربوط به همان انتخابات درج نمایند، ثانیاً توجه داشته باشند که برگ‌های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در صندوق‌های مربوط به آن انداخته شود.

 

یکی از ملاک‌های اصلی تشخیص واجد شرایط رای عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه است 

ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رای دادن مراجعه‌کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از برسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسننامه و متولد 7.12.1376 یا قبل از آن بودن می‌باشد.

متن اطلاعیه شماره 19 ستاد انتخاباتی کشور را منتشر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای می‌رساند ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رای دادن مراجعه‌کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از برسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 7.12.1376 یا قبل از آن بودن می‌باشد.

ضمنا یادآوری می‌شود عکسدار بودن شناسنامه الزامی نیست.

دارندگان شناسنامه بدون عکس می‌توانند رای بدهند 
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 20 اعلام کرد که دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخبات شرکت کرده و رای بدهند.

متن اطلاعیه شماره 20 ستاد انتخاباتی کشور را منتشر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای توجه داشته باشند که لازم نیست شناسنامه رای دههنده عکس دارد باشد. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخبات شرکت کرده و رای بدهند.

همچنین از کلیه هموطنان عزیز درخواست می‌شود جهت تسهیل امر رای گیری به هنگام اخذ رای کارت و یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

مهر انتخابات باید در اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات زده شود 
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 21 اعلام کرد که باید مهر انتخابات در اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابت زده شود.

متن اطلاعیه شماره 21 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

همانگونه که مسئولان محترم شعب ثبت نام و اخذ رای آگاهی دارند در شناسنامه‌های موجود صفحه چهارم یا آخر، اختصاص به انتخابات دارد که داریا 30 خانه است لذا باید مهر انتخابات در اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابت زده شود.

ضمنان چنانچه صفحه مذبور کاملا پر شده باشد، مهر انتخابات در قسمت مناسبی از صفحه مخصوص مهرهای اضطرای ضرب می‌گردد.

هنگام نوشتن آرا مشخصات کامل نامزدهای مورد نظر قید شود 
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 22 اعلام کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، در هنگام نوشتن آرا، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد به صورت کامل و خوانا قید شود.

متن اطلاعیه شماره 22 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به آگاهی هموطمنان عزیز می‌رساند با عنایت به ماده 20 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است در هنگام نوشتن آرا، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا انشاءالله حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و یا احتساب‌ آرا ضایع نگردد.

براساس بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام می باشد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۳ اعلام کرد: حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است.

 

 متن این اطلاعیه 23 به شرح زیر است:

بر اساس ماده 55 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده 63 آیین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رأی و نمایندگان فرماندار، باید ترتیبی اتخاذ کند تا این نمایندگان در محل مناسبی استقرار یابند.

نامزدهای انتخاباتی می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بدون دخالت در امور اجرایی مراتب را به هیأت‌های اجرایی یا نظارت شهرستان یا بخش کتباً گزارش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ متن اطلاعیه شماره 24 ستاد انتخابات به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (24)

به اطلاع کلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند ، براساس بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام می باشد. یعنی کلیه متولدین روز 7 اسفند ماه سال 1376 و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رأی بدهند.

ستاد انتخابات کشور

 

هموطنانی که از نعمت سواد محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند ، برای شرکت در انتخابات می توانند به همراه شخصی با سواد ، به شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود رأی دهند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ متن اطلاعیه شماره 25 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل می باشد. 
به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می رساند که برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود، با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را به صندوق رأی بیندازند.
ضمناً مسئولین شعب ، اعم از اعضاء شعبه، نمایندگان فرماندار، ناظرین شورای نگهبان، عوامل انتظامی و نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برایرأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.

ستاد انتخابات کشور

 

از رأی دهندگان گرامی حتی در بیمارستانها و پادگانها نیز صرفاً در قبال ارائه شناسنامه باید رأی گیری بعمل آید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه شماره 26 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (26)

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می¬رساند که نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد و لذا از رأی دهندگان گرامی حتی در بیمارستانها و پادگانها نیز صرفاً در قبال ارائه شناسنامه باید رأی گیری بعمل آید . 
ضمناً مجدداً تأکید می نماید که متولدین 7/12/1376 و قبل از آن می¬توانند در انتخابات شرکت نمایند . 

ستاد انتخابات کشور

 

هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای مراجعه رأی دهندگان به شعب اخذ رأی وجود ندارد و همه واجدین شرایط در نقاط مختلف کشور می توانند رأی بدهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ متن اطلاعیه شماره 27 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل می باشد .
به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند از آنجا که هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای مراجعه رأی دهندگان به شعب اخذ رأی وجود ندارد، همه واجدین شرایط می توانند در نقاط مختلف کشور اقدام به رأی دادن نمایند. 
بنابراین آن دسته از هموطنان ، که به هر دلیل امروز در شهر و حوزه انتخابیه محل سکونت خود حضور ندارند می توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه در دسترس و انداختن رأی خود، در انتخابات شرکت نمایند.

ستاد انتخابات کشور 

 

 

 

ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی دادن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور متن اطلاعیه 28 ستاد انتخابات به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (28)

پیرو اطلاعیه قبلی به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند،ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی دادن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 7/12/1376 یا قبل از آن بودن می باشد.
ضمناً یادآوری می شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.
ستاد انتخابات کشور

 

در اطلاعیه شماره 29 ستاد انتخابات کشور آمده است ، به جهت جلوگیری از تضیع حقوق نامزدهای انتخابات در هنگام نوشتن آراء مشخصات کامل نامزدهای مورد نظر خود را شامل نام و نام خانوادگی، کد و شهرت ایشان بصورت خوانا در برگ رأی قید شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ متن اطلاعیه شماره 29 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل می باشد .
پیرو اطلاعیه شماره 22 و با عنایت به ماده 20 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره های ذیل آن از عموم هموطنان عزیز تقاضا می شود به جهت جلوگیری از تضیع حقوق نامزدهای انتخابات در هنگام نوشتن آراء مشخصات کامل نامزدهای مورد نظر خود را شامل نام و نام خانوادگی، کد و شهرت ایشان را بصورت خوانا در برگ رأی قید نمایند.
ستاد انتخابات کشور

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان