اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. اسفند 1394 - 8:28   |   کد مطلب: 16839
نتایج انتخابات 7 اسفند ماه در استان کرمانشاه نشان داد که لیست اصلاح طلبان موسوم به لیست امید برای انتخابات مجلس از سوی مردم با بی توجهی روبرو شده است.
شکست سنگین لیست اصلاح طلبان در کرمانشاه/ نمایش ناامیدی مردم از لیست امید

به گزارش صبح الوند به نقل از مرصاد، بالاخره پس از ماه تلاش جناح های سیاسی برای پیروزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، این انتخابات در 7 اسفند ماه با حضور مردم استان کرمانشاه در پای صندوق های رای برگزار شد.

 

اصولگرایان و اصلاح طلبان از مدت ها پیش هر کدام برای این انتخابات برنامه ریزی کرده بودند تا کاندیداهای مورد نظر خود را راهی مجلس کنند. اصولگرایان تحت عنوان ائتلاف اصولگرایان و اصلاح طلبان نیز علی رغم عدم هماهنگی ها میان خود، لیستی از افراد مورد حمایت خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی کردند.

 

جریان موسوم به اصلاحات در کرمانشاه در هر یکی از 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، کاندیداهای مورد نظر خود را برای انتخابات معرفی کردند تا بتوانند آرای مردم را جلب کنند.

 

در این میان پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج مشخص شد که اصلاح طلبان استان هیچ سهمی از میان نمایندگان منتخب مردم ندارند و مردم استان کرمانشاه به آن ها اقبالی نشان ندادند.

 

در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، علی صابری کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان بود که نتوانست با کاندیداهای دیگر رقابت چشمگیری داشته باشد و با مشخص شدن نماینده منتخب یعنی حشمت الله فلاحت پیشه با سابقه مشخص اصولگرایی، اصلاح طلبان در این حوزه شکست خوردند.

 

در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات، انور بگامیری کاندیدای اصلاح طلبان بود که با پیروزی شهاب نادری(کاندیدای معرفی شده ائتلاف اصولگرایان) در این حوزه نیز اصلاح طلبان شکست خوردند.

 

در حوزه انتخابیه صحنه، هرسین و کنگاور شورای اصلاح طلبان کشور سکوت کرد ولی مجمع هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمانشاه وحید احمدی را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود معرفی کرد. در این میان با پیروزی حسن سلیمانی(کاندیداهای معرفی شده ائتلاف اصولگرایان) مشخص شد اصلاح طلبان در این حوزه نیز با شکست روبرو شدند.

 

در حوزه انتخابیه سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین نیز شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان کرمانشاه سکوت اما شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در مرکز شهریار حیدری را معرفی کرد. در نهایت فرهاد تجری کاندیدای با سابقه مشخص اصولگرایی در این حوزه پیروز شد تا اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین نیز نتوانند کاندیدای خود را راهی مجلس کنند.

 

در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی نیز کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان محمد حسین خوش اقبال معرفی شده بود که باز هم شکست اصلاح طلبان در این حوزه رقم خورد و 2 کاندیدا با سابقه مشخص اصولگرایی به مرحله دوم راه یافتند.

 

در حوزه انتخابیه شهر کرمانشاه نیز اصلاح طلبان 3 کاندیدا معرفی کردند که با پیروزی 2 کاندیدا یعنی عبدالرضا مصری و سید قاسم جاسمی(کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان)، مشخص شد که حداقل 2 کاندیدای اصلاح طلبان به مجلس راه نخواهد یافت.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان