اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. اسفند 1394 - 12:58   |   کد مطلب: 16843
حکام سعودی دوباره به هیئت ایرانی جهت حضور در عربستان روادید نداد؛
دولت صدای صندوق‌های رأی را بشنود
عربستان سعودی از صدور روادید برای هیئت ایرانی جهت شرکت در اجلاس مقامات ارشد اعضای سازمان همکاری اسلامی سر باز زد.
دولت صدای صندوق‌های رأی را بشنود

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کام ایرانی‌ها با حضور پر شور ملت بر سر صندوق‌های رأی شیرین شده است اما در همین طعم شیرینی حضور باز هم خبری سبب نگرانی و تلخکامی مردم شد؛ عربستان سعودی از صدور روادید برای هیئت ایرانی جهت شرکت در اجلاس مقامات ارشد اعضای سازمان همکاری اسلامی در جده سر باز زد تا دوباره شعار «بازگشت عزت به پاسپورت ایرانیِ» حسن روحانی به چالش کشیده شود.

دولت یازدهم پس از روی کار آمدن سیاست تساهل و تسامح را با استکبار و همپیمانان منطقه‌ای آن‌ها در پیش گرفت و این سبب شد که کشورهایی مانند عربستان سعودی، امارات، قطر، سودان و حتی جیبوتی جرأت اهانت به ایرانی و پاسپورت ایرانی را پیدا کنند.

دولت یازدهم بعد از حادثه فرودگاه جده هیچ واکنش مدبرانه‌ای در برابر عربستان سعودی نداشت و اوج کرنش دولتی‌ها در فاجعه منا بود که هزاران حاجی از کشورهای مختلف قربانی بی‌تدبیری سعودی‌ها شدند و در میان بی‌تدبیری شاه آلزایمری سعودی ۴۸۵ ایرانی قربانی به شهادت رسیدند.

حسن روحانی و تیم دیپلماسی‌اش در وزارت خارجه در برابر این فاجعه خونین هم سعی در تساهل و تسامح بود تا اینکه مقام معظم رهبری مقتدرانه گفتند: اندک بی‌احترامی به ایرانیان حاضر در عربستان و عمل نکردن به وظایف برای انتقال پیکرهای مطهر برخورد سخت و خشن ایران اسلامی را در پی خواهد داشت. این خطابه مقام معظم رهبری سبب شد که کمی دولتی‌ها از خود اقتدار به خرج دهند و با تأخیر از این اعلام موضع تبعیت کنند.

بی‌حرمتی به پاسپورت ایرانی فقط مربوط به عربستان سعودی نبود بلکه آمریکایی‌ها از‌‌ همان ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم این موضوع را فهمیده بود و به همین دلیل از صدور ویزا برای حمید ابوطالبی به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل به بهانه نقش وی در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی خودداری کرد.

برخوردهای سخت مستکبران با دولت روحانی به این دو موضوع ختم نشد و می‌توان مواردی همچون بازداشت معلمان ایرانی در امارات، اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ، اخراج کاردار ایران از بحرین، اخراج سفیر ایران از سودان، کاهش روابط دیپلماتیک امارات و چندین مورد دیگر حاصل کُرنش دولت در سیاست خارجی است.

سعودی‌ها که این روز‌ها وحشی‌گری و تحمق را سرلوحه کشورداری خود قرار داده‌اند، بعد از کشتار مسلمانان با دخالت در کشورهای مختلف، اعدام روحانی آمر به معروف آیت الله نمر، جنگ و خونریزی در یمن و در پیش گرفتن سیاست تنش با ایران، پس از راه ندادن وزرای ایرانی بعد از فاجعه منا به عربستان این بار هیئت دیپلماتیک ایرانی را به حجاز راه ندادند تا این موضوع برای دولت بیش از پیش روشن شود که برای پایان دادن تنش با استکبار نباید منفعلانه باشد.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به رفتار خلاف قانون و تبعیض آمیز عربستان سعودی در عدم صدور روادید برای هیئت جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در اجلاس مقامات ارشد اعضای سازمان همکاری اسلامی در جده، مراتب اعتراض خود را به مراجع ذی‌ربط اعلام نموده است. وی تأکید کرد هر تصمیمی که بدون مشارکت هیئت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جده اتخاذ گردد، فاقد هرگونه رسمیت و اعتباری خواهد بود.

اجلاس مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی که پیش‌نویس اسناد و قطعنامه‌های اجلاس آینده سران این سازمان در استانبول را آماده می‌کند، از روز گذشته با ریاست ترکیه در جده عربستان کار خود را آغاز کرد و امروز با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان می‌دهد.

امام خامنه‌ای نوزدهم بهمن سال ۹۳ نیز فرمودند: همه ملّت ایران، همه دلسوزان، در این جهت متّفقند که عزّت ملّی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است. اگر عزّت بود، امنیت هم خواهد آمد؛ اگر امنیت بود، پیشرفت هم عملی خواهد بود؛ والّا اگر یک ملّت تحقیر شد، همه چیز او به بازی گرفته خواهد شد؛ حتّی امنیت او، حتّی ثروت او، و همه چیز او. عزّت ملّی بایستی محفوظ بماند و مسئولان این را می‌دانند.

حال باید دولت صدای رسانه صندوق را به خوبی بشنود که هنوز ملت ایران پای این نظام و انقلاب هستند و حکومتی که خیل عظیم ملت پشت سرش باشد، هیچ مستکبری توان تعرض به آن را ندارد و باید دولت کمی انقلابی‌گری خرج کند. دولت باید بداند که تنها راه مقابله با استکبار و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی حفظ عزت ایرانی است و دشمن زمانی خیال تعرض از ذهنش پاک می‌شود که در مقابل تهدید‌هایش، هراسی به دل ندهید.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان