اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. فروردين 1395 - 12:53   |   کد مطلب: 17532
آیت‌ا... طه‌محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان در دیداری که بین مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ایشان به بهانه آغاز سال جدید رقم خورد بر این مهم تأکید کرد که حفظ و ارائه هنر بومی در پایتخت سفال ایران زمین پیش از ثبت جهانی شدن لالجین باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش صبح الوند، آیت‌ا... طه‌محمدی نماینده ولی‌فقیه در این دیدار پس از دریافت گزارشاتی از اقدامات ستاد اجرایی سفر و مراحل پیگیری‌های ثبت جهانی شهر سفال لالجین تأکید کرد: آنچه در زمینه پیگیری ثبت جهانی لالجین مهم است این نکته است که شهر سفال لالجین پیش از این باید از تولیدات غیربومی خالی شود و به حفظ و ارائه هنر بومی لالجین در این شهر توجه ویژه‌ای معطوف شود و در این شهر تولیدات غیربومی ارائه نشود

آیت‌ا... طه‌محمدی گفت: محصولات هنری غیربومی نباید در فروشگاه‌های لالجین به گردشگران ارایه شود.

وی در ادامه عنوان کرد: هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ضمن برشمردن قابلیت‌های میراث فرهنگی خواستار حفظ و احیاء مساجد و اماکن متبرکه استان در راستای توسعه گردشگری مذهبی و همچنین توجه ویژه به صنایع دستی ارزشمند همدان شد.

آیت‌ا... محمدی اظهار امیدواری کرد: توسعه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان با حفظ ارزش‌های فرهنگی محقق شود.

آنچه در این زمینه لازم به یادآوری است این است که استان همدان دارای 52 بنای مذهبی از نوع مسجد است که همه آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این تعداد بنای مذهبی واجد ارزش تاریخی بیانگر آن است که استان همدان از غنای آثار متبرکه و ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است و این ویژگی موجب شده است تا نماینده ولی فقیه در استان همدان همواره توجه متولیان امور در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به مرمت، حفظ و نگهداری این ابنیه با ارزش تاریخی جلب کند از نگاه وی حفظ تاریخ در بناهای قدیمی که واجد ارزش میراثی هستند.

اهمیت بسزایی در استان دارد و این تأکید چراغ راهی است برای آنکه همواره در این راستا برنامه‌های هدفمند در استان به اجرا درآید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان