اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. فروردين 1395 - 20:20   |   کد مطلب: 17289
امام جمعه همدان با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی را باید از درون خانه‌های خود آغاز کنیم، گفت: توجه به بهره‌وری، دوری از تجملات، پرهیز از اسراف و زیاده‎روی و تمرکز بر روی خرید کالاهای داخل یکی از ارکان توجه به اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‎‌های نماز جمعه همدان با دعوت مردم به تقوای الهی، توجه به شعار سال و برنامه‎ریزی عملی برای تحقق آن را نیاز امروز جامعه دانست و از تمام مسئولان و مردم خواست نسبت به این امر توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی را باید از درون خانه‌های خود آغاز کنیم، افزود: توجه به بهره‎وری، دوری از تجملات، پرهیز از اسراف و زیاده‎روی و تمرکز بر روی خرید کالاهای داخل یکی از ارکان توجه به اقتصاد مقاومتی است که باید از درون خانواده‎ها آغاز شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اقدام و عمل به پیام هوشمندانه و راهگشای مقام معظم رهبری را باعث پیشرفت کشور و یأس و ناامیدی دشمنان دانست و ادامه داد: باید با توجه به این دستور رهبری، زمینه را برای ناکامی توطئه‎های اقتصادی دشمنان مهیا کنیم.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از امکانات داخلی و ظرفیت‌های درونی کشور افزود: در اقتصاد مقاومتی باید از امکانات و قابلیت‌های بالای کشور به نحو مطلوب، عالمانه و آگاهانه بهره برد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی درصدد اهتزاز پرچم حق و حقانیت در جهان است، اظهار کرد: تحقق این هدف زمانی میسر می‌شود که در داخل قوی بوده و در قدم اول در تمام مولفه‎ها و شاخص‌ها خودکفا باشیم.

وی عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و دیگر دستورات مقام معظم رهبری را نیازمند کار جهادی و دوری از کار بخشنامه‌ای دانست و افزود: باید برای رضای خاطر خدا و تحقق فرمان ولی فقیه، شبانه‎روزی کار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، انجام کارها به صورت بخشنامه‌ای را زمینه‌ای برای زمین‌گیر شدن اقتصاد کشور عنوان کرد و از مسئولان خواست در این راه با کار جهادی اقتصاد جامعه را به سوی پویایی پیش ببرند.

وی در ادامه با اشاره به خرافات روزهایی چون سیزده به در و چهارشنبه سوری، آنها را رسم مسلمانان ندانست و ادامه داد: خوشبختانه جمهوری اسلامی در اقدامی ارزشمند، روز 13 فروردین را به نام «روز طبیعت» نامگذاری کرده است.

محمدی با بیان اینکه باید در بهار با زنده شدن طبیعت، به عظمت خداوند بزرگ فکر کنیم و بیشتر از قبل خود را برای بندگی پروردگار مهیا سازیم، افزود: خداوند متعال در تمام مخلوقات خود درس‌هایی را نهفته که باید با چشم دل آنها را درک کرده و شناخت.

وی در پایان سخنانش خواستار صیانت از طبیعت و محیط زیست شد و با اشاره به توصیه‌های بسیار در آیات و روایات در این زمینه، این اقدام را زمینه‎ای برای توسعه و پیشرفت بیشتر جامعه قلمداد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان