اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1395 - 15:21   |   کد مطلب: 17926
امام جمعه همدان گفت: بعثت تا زمانی که جهان بشر در جهالت میسوزد ادامه دارد و بعثت رسول ا کرم(ص) توانست با جهالت بشر مبارزه کند و امروز ما وظیفه داریم با جهالت بشری که جهالت مدرن است بجنگیم.

به گزارش صبح الوند،  آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه همدان که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، با دعوت از خود و همه نمازگزاران و مومنین به رعایت تقوای الهی، با تبریک عید مبعث و همچنین تبریک و تسلیت شهادت شهید بزرگوار علیرضا شمسی پور گفت: همدان تاکنون 7 شهید تفحص تقدیم انقلاب کرده است و این شهید بزرگوار از لحاظ اخلاق و عمل نمونه بود.

وی با اشاره به بیانات دیروز مقام معظم رهبری در جمع مسئولان کشوری گفت: سخنان مقام معظم رهبری  فصل الخطاب است و اگر کلمه به کلمه رعایت و در عرصه عمل پیاده نکنیم در مقابل نسلهای آینده مسئول می باشیم.

امام جمعه همدان به بیان بیانات رهبری درمورد بعثت پیامبران پرداخت و گفت: بعثت و ختم پبامبران برای آن است که  عهد و پیمان انسانها با خداوند را یادآوری کند و به آنها کمک کند که اعماق وجودی خود را استخراج کنند.

آیت الله محمدی بعثت پیامبران را جنگ بی پاپان با جهالت جهان دانست و اظهار کرد: خدای تعالی پبامبر اکرم (ص)  را برای مبارزه باجهل انسانها مامور کرده است.

امام جمعه همدان  اظهار کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری، بعثت  تا زمانی که جهان بشر در جهالت میسوزد ادامه دارد و بعثت  رسول ا کرم(ص) توانست با جهالت بشر مبارزه کند و امروز ما وظیفه داریم با جهالت بشری بجنگیم

وی  با اشاره به یکی از نامهای پیامبر اکرم(ص) که  قلم اعلاء است بیان کرد: ما شیعیان در معرفت پیامبر کوتاه آمده ایم، درست است شناخت پیامبر بسیار سخت است اما هر کس باید به اندازه خود  پیامبر را بشناسد و هر اندازه معرفت بیشتر باشد اطاعت هم پررنگ تر می شود.

وی تصریح کرد: ما در مقام معرفت پیغمبر شناسی کم شنیدیم و تمام پیغمبران در مقابل جهالت های جهان استقامت کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به رسوم غلط دختر کشی در دوران جاهلیت گفت: یکی از جاهلیت های زشت آن دوره این بود که دختران را زنده به گور میکردند و پیامبر اکرم (ص)  توانست این رسم غلط را از بین ببرد و الان بعد از 1400 سال مردم رشد کردند و ما می خواهیم یک چهارشنبه سوری را از بین ببریم نتوانسته ایم.

وی خاطر نشان کرد: در سرتاسر دنیا جاهلیت حاکم بود و پیغمبر اکرم(ص) یک تنه آمد و برهمه زخم های بشر مرحم گذاشت.

آیت الله محمدی به بیان سخنان شهید مطهری  در باره جهالت  پرداخت و گفت: بنا به گفته  شهید مطهری خدا جهالت آن موقع را بیامرزد چرا که جهالت امروز جهالت مدرن است، آن موقع با شمشیر بود و الان با اتم است.

وی تصریح کرد: جنگ های جهانی هم اکنون نشان می دهد که جهل به معنای بی سوادی نیست و علم باید در کنار عقل و دین باشد که اگر نباشد علم ضرر دارد.

وی در پایان با توجه به مناسبت های پیش رو در ایام شعبان گفت: این مناسبت ها نعماتی بزرگی برای شیعیان هستند و ما باید قدر این مناسبت ها را بدانیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان