اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. اسفند 1394 - 17:13   |   کد مطلب: 16773
مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: در حال حاضر در هر دقیقه بیش از یک‌هزار رأی‌دهنده وارد سیستم انتخابات می‌شود.
در هر دقیقه بیش از یک هزار نفر در همدان رای می دهند

به گزارش خبرنگار صبح الوند مستقر در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان، عباس صادقی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرآیند کلی انتخابات الکترونیکی است، اظهار کرد: البته در این دوره شمارش آرا الکترونیکی نیست.

وی با بیان اینکه از 25 فرآیند انتخابات 23 فرآیند الکترونیکی است، بیان کرد: دو فرآیند دیگر شامل اخذ رأی و شمارش آرا در شعبه انجام می‌شود که شورای نگهبان مجوز الکترونیکی شدن را برای این دوره نداد.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان تصریح کرد: از ابتدای صبح انتخابات، فرآیند احراز اصالت سند شناسایی فرد رأی‌دهنده به منظور صحت سند، عدم تکراری بودن و رأی یا امکان رأی با شناسنامه متوفی در تمام شعب آنلاین بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: در هر شعبه‌ای که رأی‌دهنده مراجعه می‌کند ابتدا بررسی محلی صورت می‌گیرد و سپس بررسی کشوری انجام می‌شود که این فرد در هیچ کجا رأی نداده باشد.

صادقی با بیان اینکه صد درصد شعب اخذ رأی فعالیت آنلاین دارند، افزود: بر اساس این سیستم شبکه ارتباطی شعب اخذ رأی با ستاد انتخابات و وزارت کشور برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار لحظه به لحظه مراجعه‌کنندگان از این سیستم ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در هر دقیقه بیش از یک‌هزار رأی‌دهنده وارد این سیستم می‌شود.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه برای پوشش کامل تمام شعب به تجهیزات رایانه‌ای متصل شدند، خاطرنشان کرد: تجهیزاتی چون لپ تاب، مودم بارکدخوان و امکانات ارتباطی چون سیم کارت همراه اول مهیا شده و برای مواقع لزوم نیز از Dial up استفاده می‌شود.

وی از استفاده پکیج خاص سیستمی در تویسرکان خبر داد و گفت: تمام تجهیزاتی که ما برای عوامل اجرایی در شعبه لازم داشتیم ساخت داخل بوده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

صادقی با تأکید بر اینکه تمام 98 شعبه تویسرکان از این تجهیزات خاص استفاده می‌کنند، اضافه کرد: هر چه برای استعلام رأی‌دهندگان لازم است در یک مجموعه جمع شده و از «ترمینال اجرا» در تویسرکان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایان اخذ رأی تجمیع آرا الکترونیکی خواهد بود، افزود: شمارش آرا در شعبه دستی انجام می‌شود، اما جمع‌آوری آرا دستی نبوده و با نرم‌افزاری از طریق شبکه به ستاد انتقال داده شده و آراء به صورت سیستمی تجمیع می‌شود.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان یادآور شد: صورتجلسات شعب در سطح بخش و حوزه‌های فرعی و در نهایت حوزه اصلی، میزان آرا را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه تأیید هیئت اجرایی نیز الکترونیکی خواهد بود، گفت: این فرایند با استفاده از کارت هوشمند ملی بخشدار یا فرماندار به صورت امضای الکترونیکی انجام خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: یک‌هزار و 261 شعبه اخذ رأی در استان داریم که هر شعبه دارای دو کاربر است که به ازای هر هشت شعبه یک نفر کارشناس IT برای پشتیبانی کاربران داریم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان