اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. اسفند 1394 - 8:04   |   کد مطلب: 16810
انتخابات در حوزه انتخابيه تهران چندان وفق مراد اصولگرايان نيست. اين را آخرين نتايج شمارش آرا مي گويد. علت بيش از هر چيز اين است كه مردم تهران تصميم گرفته اند فعلا به دولت حسن روحاني وقت بدهند.
تحلیل مهدی محمدی از نتایج انتخابات در تهران

به گزارش صبح الوند، مهدی محمدی پس از اعلام نتایج اکثر صندوق‌های شمارش‌شده در تهران، در کانال تلگرام خود، در یادداشت کوتاهی نتايج این دور از انتخابات مجلس و خبرگان تهران را تحلیل کرده است:

انتخابات در حوزه انتخابيه تهران چندان وفق مراد اصولگرايان نيست. اين را آخرين نتايج شمارش آرا مي گويد. از ديد من علت بيش از هر چيز اين است كه مردم تهران تصميم گرفته اند فعلا به دولت حسن روحاني وقت بدهند. در ارزيابي عملكرد دولت، ساعت مردم تهران كندتر از ساعت اصولگرايان حركت مي كند؛ اتفاقي كه در سراسر كشور ظاهرا معكوس بوده است.

با اين حال چيزي وجود دارد به نام "اخلاق شكست" كه اصولگرايان از آن عدول نخواهند كرد و از اين جهت خاطر رقبا مي تواند آسوده باشد. 

از سوي ديگر، راي به آقايان جنتي و يزدي نشان مي دهد پروژه هاشمي- بي بي سي شكست خورده است. بيرون ماندن حضرت آيت الله مصباح يزدي از فهرست منتخبان هم -اگرچه هنوز قطعي نيست- توضيح روشني دارد و آن هم اين است كه برخي از آنها كه به آقايان جنتي و يزدي راي دادند، به دلايلي به ايشان راي نداده اند. بنابراين، اين مسئله اي درون اصولگرايي است و ارتباطي به غير ندارد، گرچه به عقيده من خطاي سهمگيني بوده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان