اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. بهمن 1394 - 18:13   |   کد مطلب: 16576
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف تحقق برنامه ملی مصوب در اقتصاد مقاومتی در کشور تشکیل شده است.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد

به گزارش صبح الوند به نقل از صدا و سیما،  مجتبی خالصی در آئین هم اندیشی مبانی برنامه ای سیاست های اقتصاد مقاومتی که همزمان با سال روز ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد گفت: برنامه ششم توسعه با مبنای اقتصاد مقاومتی به عنوان سند بالادستی تهیه و تنظیم شده که در این جهت برای انطباق سیاست ها به صورت یک سند جداگانه، سند تطبیق برنامه ششم توسعه با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.

 

رئیس امور شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به ضرورت هماهنگی سه قوه برای کمک به اجرایی شدن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: رشد پویا و بهبود شاخص های مقاومت اقتصادی هدف اصلی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

 

خالصی افزود: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به سه قوه ابلاغ شده است و باید قوه مقننه ،مجریه و قضاییه با همکاری یکدیگر این سیاست ها را محقق کنند.

 

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: تاخیر در اجرای اقتصاد مقاومتی خسارت در همه بخش های کشور بخصوص در بخش اقتصادی را درپی دارد.

 

ابراهیم حسن بیگی افزود: جهش اساسی در طول برنامه ششم توسعه برای  اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده از سوی دستگاه های اجرایی  برای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تا کنون کفایت لازم را نداشته است افزود:‌ اهداف برنامه ششم توسعه باید بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اجرایی و در آن تکلیف هر بخشی مشخص و ساز و کار نظارت و کنترل بر آنها تعیین شود.

 

حسن بیگی برخورد فعالانه و جدی با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی دستگاه های مجری را ضروری دانست و تصریح کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی باید به صورت دانش بنیان با تکیه بر توان داخلی و مردمی سازی اقتصاد انجام شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان