اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. شهريور 1394 - 1:19   |   کد مطلب: 14018
موضوع اقتصاد مقاومتی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است را می توان مهمترین و در عین حال دقیق ترین راهکار برای مقابله با هجمه های اقتصادی دشمنان دانست.
اقتصاد مقاومتی راهکاری برای مقابله با هجمه های اقتصادی دشمنان

به گزارش صبح الوند به نقل از آوای مهران، بیانات مقام معظم رهبری در حوزه ی اقتصاد بیانگر این نکته است که امور اقتصادی کشور متکی به تولیدات داخلی باشد و شرایط را برای ایجاد اقتصاد مقاومتی بدون وابستگی به نفت فراهم کنیم چرا که ایجاد اشتغال، رونق تولید داخلی، افزایش صادرات و خودکفایی کشور را بدنبال خواهد داشت.

اگر اقتصاد ما متکی به نفت باشد و نیازهایمان را بر پایه اقتصاد نفتی برنامه ریزی کنیم دشمن به ما ضربه می زند، بر اساس نظرات اقتصادی کشوری که دارای سرمایه بیشتر باشد، این سرمایه زمینه رشد و تولید اقتصادی را فراهم می کند اما کشور ما، به واسطه دارا بودن منابع فراوان نفتی نتوانسته از آن برای رشد و توسعه خود بهره بگیرد.
صنعت کشاورزی، معادن و مواد معدنی، و صنعت گردشگری مهمترین صنایعی هستند که کشور ما با داشتن توانمندی های اقتصادی فراوان، می تواند از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت کاهش و سهم قابل توجه ای از اقتصاد دنیا را به خود اختصاص دهند.
به نظر می رسد شناخت قابلیت های بخش های مختلف تولیدی کشور و گسترش پایه تولید صادراتی می تواند در بسط و گسترش اقتصاد مقاومتی در کشور کمک کند که باید زمینه را برای فعالیتهای مردم فراهم و تولیدات به مردم متکی و پایه های آن را مردم تشکیل دهند.
ورود مردم آنجا بیشتر نمود پیدا خواهد کرد که بدانیم ایران به طور بالقوه دارای نیروی انسانی بسیار مستعد و به صورت بالفعل برخوردار از نیروی انسانی تحصیلکرده و توانمند که اگر مردم ورود پیدا کنند این اقتصاد مقاوم تر خواهد شد و باید مدیران بستر را برای تولیدات داخلی و فعالیت های اقتصادی مردم فراهم کنند.
باید مدیران موانع را از سر راه سرمایه گذاران بردارند تا استان و کشور در راه توسعه و آبادانی قدم بردارد زیرا به خوبی قابل لمس است که دست یابی به توسعه اقتصادی، لازمه استقلال و قطع نیاز از بیگانگان است و این امر زمانی میسر می شود که به نقش محوری توسعه بر اساس استفاده از منابع طبیعی و پتانسیل های اقتصادی کشور اهمیت داده شود.
سهیم بودن مردم ، دولت و نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی مسوولان را می طلبد و با قانون‌گذاری توسط مجلس ، دولت می تواند اجرای دقیقی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد هر چند که یکی از اصل های مهم قانون اساسی، سیاست های کلی اصل 44 بر اساس تحول گرایی و تامین رشد اقتصادی شتابان بر اقتصاد کشور و مبتنی سند چشم انداز، طراحی شده، دگرگونی اساسی در اقتصاد کشور ایجاد می کند.
 در همه ابعاد باید تلاش خود را به کار گیریم و اقتصاد را از دیدگاه دولتی به سمت خصوصی سازی و تحقق اصل 44 قانون اساسی و حضور مردم در عرصه اقتصاد سوق دهیم که قطعأ بهترین و بیشترین نتیجه را کسب خواهیم نمود.
می توان نتیجه گرفت با بالقوه کردن پتانسیل های اقتصادی کشور ایران شامل صنعت کشاورزی، گردشگری، معادن ، نیروهای خلاق و عدم وابستگی به نفت می توان کشور را به اقتصادی قدرتمند تبدیل کند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان